Dawno nie było nowego wpisu na blogu. Pora to naprawić tym bardziej, że jest okazja bo wróciłem na tory kolejowej linii nr1, a także inne okoliczne moje miejscówki do fotografii kolejowej. Kilka zdjęć z osttanich wypraw.
Na początku klimacik z posterunku zdawczo-odbiorczego elektrowni Łagisza gdzie zawitała lokomotywa Class w służbie DB Cargo Polska.
Czerwiec to jak widać miesiąc zieleni. Uwielbiam zdjęcia w takiej porze roku. Nic specjalnego się na posterunku przy elektrowni nie zmieniło poza odświeżoną częścią infrastruktury i likwidacją mojego ulubionego zwrotnika znanego z wcześniejszych zdjęć.
Jeszcze kilka zdjęć lokomotyw spalinowych na wymienionym wyżej posterunku:
SM42 w służbie PKP Cargo i jej zmodernizowana koleżanka SM42-1319:
Modernizowana lokomotywa M62M-015 w służbie Rail Polska:
Lokomotywę spalinową udało mi się także złapać tuż przy gołonoskim dworcu. Jest to lokomotywa BR232 zmodernizowana (klimatyzacja) i pomalowana w dąbrowskim ZNT "Protor" dla firmy CTL. Na terenie "Protor", który znajduje się w miejscu dawnej bazy DB Schenker obok Pogorii 3 stoi jeszcze kilka lokomotyw BR232. Może wrócą na tory?
Na kolejową linię nr1 wróciły pociągi międzynarodowe. Poniżej IC Batory z lokomotywą EP09:
Wrócił także IC "Sobieski":
W Dabrowie Górniczej przy dworcu kolejowym spotkałem pociąg specjalny PKP Energetyka. Składał się z lokomotywy, wagonów sypialnych i wagonu pomiarowego. Wagony sypialne mają zadanie zabezpieczyć odpowiednią odległość wagonu pomiarowego od lokomotywy, która mogła by zakłócać pomiary. Kilka godzin później ów pociąg widziano w Warszawie.
W pobliżu Ząbkowic natomiast spotkałem nietypowy skład Pendolino (ED250-001) ciągnietego na zimno przez lokomotywę EU44. Pendolino zostało odwiezione do Bohumina celem testów. Prawdopodobnie chodzi o to by składy Pendolino mogły wjeżdżać na teren Republiki Czeskiej.
I tym nietypowym składem zakónczę dzisiejszą fotorelację z fotograficznych polowań. Pozdrawiam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz