środa, 1 września 2021

Z aparatem na torach - linia kolejowa nr.1 - cz.XXVII

Dawno nie wrzucałem zdjęć na blog. Prace modelarskie aktualnie są zawieszone. Zacząłem jak wiecie nagrywać przejazdy pociągów i musiałem co nieco zainwestować w sprzęt by filmy były ciekawsze i lepszej jakości, a to nie koniec wydatków. Na modelarstwo niestety brakuje funduszy, a że to nie jest tanie hobby każdy modelarz wie. Rozwój kanału KolejoweZagłębie na YT jest na razie priorytetem. Zachęcam do odwiedzania i zostawienia subskrypcji aby być na bieżąco z pojawiającymi się tam materiałami. Natomiast zdjęć kolejowych mi nie brakuje i poniżej galeria wybranych zdjęć z ostatnich tygodni. 

Skoda 163-042 z czeskim pociągiem przejeżdża przez Dąbrowę Górniczą Sikorkę. Majestatyczny przejazd i ładny sygnał pozdrowienia pozostanie niestety tylko w mojej pamięci bo ...nie uruchomiłem kamery. Dobrze, że chociaż mam zdjęcie.

Najstarszy w ruchu "Helmut" czyli lokomotywa ET22-003 przejeżdża przez stację kolejową Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Cenny eksponat w mojej galerii. 

Stacja kolejowa Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Już tylko tu na linii 62 mogę spotkać EZTy EN57. Jeżdżą tu jako pociągi Przewozów Regionalnych relacji Katowice-Sędziszów-Katowice

Dwie lokomotywy M62 firmy Orion Kolej na "skrzyżowaniu" linii 133 i 62  Strasznie mi ten wiadukt kolejowy spaskudzili. Można zerknąć na wcześniejsze posty w tym wątku by zobaczyć jaki był majestatyczny. Teraz jednotorowa kładka kompletnie bez uroku. Z tego co czytałem to był pierwszy wiadukt kolejowy nad inną linią kolejową w Polsce. Na dole linia warszawsko-wiedeńska, na górze linia kolei iwangorodzkiej. Historyczne miejsce Zagłębia Dąbrowskiego, które zapoczątkowało jego rozwój i znaczenie dla pozaborowej Polski.

Przebojowy pociąg RMF-FM. Doskonała reklama stacji na polskich torach. Charakterystyczną dla tej pięknej polskiej lokomotywy EU160 "Griffin" z Newagu trąbkę przez całe lato można było słyszeć w jinglach stacji RMF FM. Tu lokomotywa na czele pociągi PKP IC "Ondraszek" Wyjątkowo długi wagonowy skład w tym roku jeździł do Bielska-Białej z Białegostoku.

Lokomotywa EP07-1061 z pociągiem PKP "Kormoran" relacji Polanica Zdrój-Olsztyn mknie przez nawłocie pole w Dąbrowie Górniczej Gołonogu.


Na koniec tak zwany rarytas czyli lokomotywa pomalowana w historyczne barwy - EP07-442 "Żółte Czoło" z pociągiem PKP IC "Bolko" relacji Lublin-Wrocław majestatycznie wjeżdża na stację Dąbrowa Górnicza. 

Wersję ruchomą tego i innych przejazdów znajdziecie na kanale KolejoweZagłębie:


Zapraszam do oglądania i zachęcam do zostawienie subskrypcji. To nic nie kosztuje, a może wesprzeć kanał w jego rozwoju. Dziękuję.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz