Budowa dioramy trwa. Od poprzedniego odcinka pojawił się na dioramie szuter. Nagrałem przy okazji odcinek na moim kanale na YT, który polecam obejrzeć tym co planują w najbliższym czasie szutrowanie torów na dioramie bądź makiecie. Mam już na blogu wpis dotyczący szutrowania i nic się w tej technice od lat w moim przypadku nie zmieniło więc odsyłam do niego linkiem i nie będę się w tym temacie już rozpisywał. Kto woli popatrzeć i posłuchać mojego marudzenia przed kamerą zapraszam.
Polecam zasubskrybować kanał odpowiednio film ocenić i komentować. pomoże to rozwinąć mi kanał na tamtej platformie.
Samo szutrowanie nie wystarczy by tor wyglądał jakbyśmy chcieli by wyglądał. Każdy tor jest inny. Warto sie poprzyglądać torom w okolicy i zarejestrować kolorystykę samego toru i okolic by potem odtworzyć na dioramie coś co będzie wyglądać jak prawdziwe. okolice nawęglania musiałem odpowiednio przybrudzić.
Rozyspany wokół stanowiska nawęglania węgiel i odbarwienie czarnym akrylem wnętrza toru dało pożądany efekt.
Kozły oporowe zostały obsypane drobnym piaskiem i odpowiednio ubrudzone pyłami.
Przy okazji wprawne oko komentatorów zauważyło pewien błęd w kompozycji makiety. Duże lokomotywy miały by w realu problem z korzystania z takiego naweglania. Kozioł oporowy z szyn jest zbyt blisko stanowiska. Z racji tego, że zależało mi na tym koźle i zakończeniu toru właśnie w tym miejscu przybliżyłem historię tego miejsca, która sprawę wyjaśniła. Ze stanowiska nawęglania korzysta jedynie lokomotywa manewrowa tej stacji. BR80 jest lokomotywą z małym tendrem i bezproblemowo będzie mogła zostać napełniona węglem stojąc na końcu toru. Modelarstwo często musi iść na kompromis z rzeczywistością bo nie wszystko łatwo przełożyć z realu na model.
Na dioramie pojawiła się pierwsza, nieśmiała zieleń. Brak lakieru matowego w sprayu nie pozwolił podciągnąć zieleni wyższej. Tak czy siak, zielony kolor zawsze pomaga wizualnie na dioramie czy makiecie. Diorama węglowa zaczyna wyglądać.
Została tez poprawiona podstawa kranu węglowego i sam kran. Oznaczenie kranu jest charakterystyczne dla kolei niemieckiej. Niemieckie krany istniejące do dziś w Polsce oznacza się wskaźnikami geometrycznymi. Ta wersja bardziej mi się podoba.
Pora na zdjęcie dioramy w ciepłym słoneczku Złotej Godziny. Nie wiem jak Wam ale mnie się zaczyna dioramka podobać. Pozdrawiam i zapraszam na kolejne odcinki.
Szuter masz na drodze, w torze masz tłuczeń. BR80 nie ma tendra, parowóz jest tendrzakiem. Czasem warto poczytać coś o kolei.
OdpowiedzUsuńTak mi się coś kojarzył nick z YT :) Pan Maruda. Masz rację tłuczeń i tendrzak.
Usuń