czwartek, 19 listopada 2020

Diorama kolejowa "Węglowa" w skali h0 - część IV

 Trzecia część relacji z budowy dioramy kolejowej. Wykonałem model brzozy i poprawiłem węgiel w nawęglaniu. Pozostało już tylko zainstalowac tło i zrobić kilka dobrych zdjęć aparatem. Na kanale YT pojawił się filmik szkoleniowy z budowy modelu brzozy w skali h0/TT. Efekt mi się podoba. Wersja fotograficzna: Brzoza w skali h0/TT

Filmik można oglądać na blogu ale zapraszam na YT, zostawienie subskrypcji i tradycyjnej łapki w górę ;) 




Do poprawki zaplanowałem także nawęglanie. Węgiel w nim miał ciut za małą skalę i wyglądał średnio. Z pomocą rozgniecionej kostki węgla i przesianiu jej przez sitko uzyskałem zadowalający efekt. Całość węgla przyklejona jest na wikol i utwardzona lakierem bezbarwnym. Prezentuje się dość naturalnie.

Przed:


Po:

Nawęglanie zostało już obsadzone na dioramie:

 Korzystając z dobrej pogody wybrałem się z dioramą na wycieczkę do lepszego światła:




Zaniosłem zdjęcie mające stanowić tło do zakładu fotograficznego. Wydrukował je na twardym kartonie i odpowiednio przyciął. Wyszło całkiem nieźle ale podczas montażu okazało się, że wieża wodna jest za blisko obsadzona krawędzi dioramy i jej dach zahacza o tło. Dziś wykonałem odpowiednie poprawki, a jutro lub w sobotę pozostanie obfotografować dioramę aparatem i zakończyć projekt. Zdjęcia już nie długo na blogu w ostatniej części relacji.

Poprzednie relacje:

część I

część II

część III

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz