niedziela, 30 grudnia 2018

Diorama kolejowa w skali TT - część IV - ostatnia

*wpis archiwalny

Pora kończyć relację z budowy pierwszej dioramy kolejowej w skali TT. W zasadzie diorama została skończona na tip top chociaż ewentualne pomysły, które wpadną mi do głowy zawsze można będzie jeszcze zrealizować. Na pewno będę chciał wstawić fotorealistyczne tło ale do tego potrzeba sporo samozaparcia w ogarnięciu profesjonalnego programu do obróbki zdjęć. Jak na razie nie czuję w sobie takiej potrzeby tym bardziej, że malowane tło jakoś do pokoju dziecięcego pasuje. Półeczka wisi już na swoim miejscu i muszę powiedzieć, że mam sporo satysfakcji.

Diorama kolejowa w skali TT


Modelarstwo wiąże się bezpośrednio z kolekcją modeli. W Stielu pojawił się wagon pasujący do zestawu już przeze mnie posiadanego. Model wagonu wyprodukowany przez firmę Zeuke w latach 60 przedstawiający istniejący pasażerski wagon II klasy Bi 28 wschodnio-niemieckiej kolei Deutsche Reichsbahn. Próbuję namierzyć jeszcze jeden tego samego typu ale to pewnie potrwa.

Diorama kolejowa w skali TT


Pierwsze próby budowy modelu słupa telegraficznego i powieszenia na nich sieci nie uważam za specjalnie udane. Słupy, a szczególnie izolatory to temat nie łatwy do wykonania. W dobie fototrawienia nie jest to trudne ale jak ktoś chce to wykonać własnoręcznie to się musi przy takim drobnym szczególe dioramy narobić. Koncepcja słupa się zmieniła i ostatecznie wygląda tak:

Diorama kolejowa w skali TT


Sieć została zrobiona z pomalowanej na czarno wędkarskiej żyłki o fi równym 0,10 mm. Dość dobrze imituje telegraficzne druty i pewnie ten sposób będzie przeze mnie często używany. Słup natomiast zrobiłem z ..wykałaczki. Koniec końców nic tak dobrze nie imituje drewna jak drewno.


Diorama kolejowa w skali TT


O tle pisałem wyżej. Zanim powstanie fotorealistyczne tło przygotowane z prawdziwych zdjęć postanowiłem co nie co pobawić się farbami. Ostatecznie tło wygląda tak:

Diorama kolejowa w skali TT

Diorama kolejowa w skali TT

 Tło zostało przyklejone, a półka zawieszona na ścianie w dziecięcym pokoju. 

Diorama kolejowa w skali TT


Dzięki podpięciu prądu z pomocą zwykłej baterii Cr2032 (taka jak w Waszych pilotach do samochodów) diorama ładnie prezentuje się także w zupełnych ciemnościach.

Diorama kolejowa w skali TT






Diorama kolejowa w skali TT


...i to by było na tyle w pierwszej relacji z budowy dioramy. W mojej głowie narodził się już nowy pomysł więc kolejna relacja już nie długo. Tym razem przeniesiemy się na fikcyjne górskie pastwisko gdzieś w alpejskie klimaty. Serdecznie Was tam już teraz zapraszam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz