poniedziałek, 4 marca 2019

Diorama kolejowa "Złomek" w skali h0 - część II

wpis archiwalny

Prace posunęły się odrobinę do przodu i diorama zaczyna nabierać kształtów. Na początek postanowiłem zakończyć temat oporowego kozła. Z pomocą podkładów tillig, farb, łubków i buforów powstała taka o to potężna część kolejowej infrastruktury na bocznym torze tytułowego złomka:

Diorama kolejowa



Główny tor dioramy został podklejony 2mm kartonikiem. Boczny tor przykleiłem bezpośrednio do styroduru. Kartoniki zostały podklejone do szyny gdzie będzie usypana ziemna strefa buforowa. Siateczką Polaka zazieleniłem też przygotowaną kilka miesięcy temu brzózkę. Czekała sobie w pudełku na swój dzień.

Diorama kolejowa

Diorama kolejowa


Podkłady i szyny zostały pomalowane farbą humbroll mat i przypudrowane jeszcze przed wyschnięciem ziemistym pigmentem. Dzięki temu wyglądają prawie jak w realu.

Diorama kolejowa


Boczny tor został zaszutrowany podsypką Polaka w skali TT, a następnie odpowiednio wybarwiony pigmentami. Całość toru skryje Złomek i bujna roślinność ale mogłem dzięki temu poeksperymentować z patynowaniem kolejowego toru i efekt mi się bardzo podoba. Dobra nauka na kolejne dioramy lub makietę.

Diorama kolejowa

Miejsce gdzie będzie stała zardzewiała lokomotywa wybarwiłem mocniej bo to miejsce w rzeczywistości narażone by było na spore zanieczyszczenia z uszkodzonych przewodów olejowych "umierającej" lokomotywy parowej.

Diorama kolejowa



Diorama kolejowa



Z użyciem piasku, drobnego pyłu ziemnego, akwerelek i lakieru bezbarwnego uzyskałem efekt porostów i nadgryzionych zębem czasu podkładów kolejowych.

Diorama kolejowa


Strefa buforowa została wypełniona drobnym piaskiem i ziemią pozyskaną z ziemniaków. Całość została zalana mieszanką wody i wikolu.

Diorama kolejowa


...i na koniec dwa zdjęcia z bohaterem tej dioramy:

Diorama kolejowa


Diorama kolejowa


Widoczna na ostatnim zdjęciu kostka oznacza, że do głównego toru zostały podłączone przewody by mógł popłynąć w szynach prąd konieczny do multimedialnych prezentacji modeli lokomotyw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz