wpis archiwalny
Prace posunęły się odrobinę do przodu i diorama zaczyna nabierać kształtów. Na początek postanowiłem zakończyć temat oporowego kozła. Z pomocą podkładów tillig, farb, łubków i buforów powstała taka o to potężna część kolejowej infrastruktury na bocznym torze tytułowego złomka:
Główny tor dioramy został podklejony 2mm kartonikiem. Boczny tor przykleiłem bezpośrednio do styroduru. Kartoniki zostały podklejone do szyny gdzie będzie usypana ziemna strefa buforowa. Siateczką Polaka zazieleniłem też przygotowaną kilka miesięcy temu brzózkę. Czekała sobie w pudełku na swój dzień.
Podkłady i szyny zostały pomalowane farbą humbroll mat i przypudrowane jeszcze przed wyschnięciem ziemistym pigmentem. Dzięki temu wyglądają prawie jak w realu.
Boczny tor został zaszutrowany podsypką Polaka w skali TT, a następnie odpowiednio wybarwiony pigmentami. Całość toru skryje Złomek i bujna roślinność ale mogłem dzięki temu poeksperymentować z patynowaniem kolejowego toru i efekt mi się bardzo podoba. Dobra nauka na kolejne dioramy lub makietę.
Miejsce gdzie będzie stała zardzewiała lokomotywa wybarwiłem mocniej bo to miejsce w rzeczywistości narażone by było na spore zanieczyszczenia z uszkodzonych przewodów olejowych "umierającej" lokomotywy parowej.
Z użyciem piasku, drobnego pyłu ziemnego, akwerelek i lakieru bezbarwnego uzyskałem efekt porostów i nadgryzionych zębem czasu podkładów kolejowych.
Strefa buforowa została wypełniona drobnym piaskiem i ziemią pozyskaną z ziemniaków. Całość została zalana mieszanką wody i wikolu.
...i na koniec dwa zdjęcia z bohaterem tej dioramy:
Widoczna na ostatnim zdjęciu kostka oznacza, że do głównego toru zostały podłączone przewody by mógł popłynąć w szynach prąd konieczny do multimedialnych prezentacji modeli lokomotyw.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz