wpis archiwalny
Prace na makiecie ruszyły ponownie. Pojawił się nowy budynek, kilka mniejszych elementów infrastruktury. Zakończyłem prace nad asfaltową drogą, chodnikiem. Żmudne prace nad zielenią i mnóstwo zabawy w międzyczasie. ...ale po kolei:
Tak wygląda makieta (plus/minus) na dzień dzisiejszy w całości:
Kilka dni wcześniej trwały pracę nad wyrównaniem terenu pod asfaltową drogę i wykładanie wspomnianego. Choć słowo wyklejanie było by lepsze bo asfalt to papier ścierny wodny o bardzo drobnej granulacji.
Okolice drogi i chodnika trzeba przesiać trawą elektrostatyczną:
...co nie co pierwszą trawę podrasować dłuższą i przesypać drobnym pyłem. Pomocny przy tym jest lakier bezbarwny. Dzięki temu tworzy się odpowiednie dla oka wrażenie naturalności zaniedbanego trawnika. O aranżacji zieleni na makiecie można by pewnie ze dwie grube książki napisać. Jednak ja dopiero eksperymentuje z różnymi technikami. Na szczęście na naszym forum są mistrzowie na których można się wzorować. Jednego miałem okazję nawet poznać osobiście na wystawie makiet kolejowych w Sosnowcu. Warto brać udział w takich imprezach by móc podglądać na żywo prace tych co już na budowie makiet zęby zjedli.
Efekt mi się podoba ale jeszcze pewnie co nieco lakieru i trawy w te okolice trafi:
Brama wjazdowa na teren fabryki uzyskała odpowiedni wskaźnik kolejowy.
Dalszy etap wyklejania asfaltu i praca nad terenem przed dworcem.
Podczas układania kostki chodnikowej przygotowałem sobie miejsce na wiatę autobusowego przystanku. Wiatę wybuduję sam korzystając z pozostałości po jednym z budynków firmy Auhagen.
Całościowy rzut oka na makietę:
...i budujemy dalej...
Trwają przygotowania terenu parkingu i miejsca gdzie stanie tzw dom kolejarza czyli budynek kierownika stacji kolejowej z garażem.
Podczas prac dzielnie mi towarzyszy Maciuś - psi miłośnik kolei :) Jak widzicie trwają też próby nad sosnami. Chciałem udoskonalić efekt zielonego poszycia sosen ale nie do końca jestem do efektu przekonany. W każdym bądź razie wysiana krótką trawą włóknina nadaje się do tworzenia zarośli, krzewów. Od biedy jako igliwie na sosnę czy modrzew też może trafić.
Poniżej krzewy pod płotem fabryki uzyskane we wspomniany sposób.
Dom kolejarza firmy Auhagen posiadał w zestawie kilka budynków gospodarczych. Garaż blaszany i składzik trafiły w okolice pola.
Wspomniany dom kolejarza. Poprawiony jeszcze będzie komin, schody i podmurówka. Musze też zamaskować łączenie dachu z jego drewnianym elementem. Sam budynek trzeba jeszcze wyposażyć z firanki. Mam też w dalszych planach pobawienie się w wypełnianie wnętrz budynków. Również w ich oświetlenie. Nie jest to jednak priorytet na tej makiecie.
Teren pod dom kolejarza został przygotowany podobnie jak pod wieżę i nawęglanie. Teren parkingu został wyłożony trylinką i wstępnie zazieleniony. Powstała też ścieżka w kierunku zespołu obsługi parowozów.
Trylinką został też wyłożony podjazd od strony magazynu dworcowego i wykonane zardzewiałe koła w okolicy starego wagonu.
...no ale przede wszystkim jeździmy sobie po naszej powstającej powoli makiecie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz