niedziela, 14 kwietnia 2019

Z aparatem na torach - linia kolejowa nr.1 - cz.XI

Brudna polska jesień ... pozwoliłem tak sobie nazwać ostatnią prostą przed zimą. Wszelkie piękne jesienny kolory leżą już w błocie na ziemi i czekają na pierwszy śnieg. Dni coraz krótsze nie pozwalają na częste wypady na tory. Jednak kilka nowych zdjęć mogę Wam zaprezentować. Na początek Pendolino.

Pendolino


Przy okazji widzicie pozostałości po rozbieranej właśnie kolejowej linii nr. 162 łączącej w przeszłości Dąbrowę Górniczą ze Strzemieszycami. Odbywał się nią ruch towarowy i była też swoistym łącznikiem między obiema hutami Dąbrowy Górniczej: Katowice i Bankowa. O ile nieczynny tor dodawał niektórym zdjęciom swoistego klimatu, o tyle betonowe pozostałości po trakcji przeszkadzają w szerszym kadrowaniu kolejowej linii nr.1 Z tego co widzę słupy chyba niestety zostaną...

Szybki EU44 z pociągiem EIC "Sobieski" pędzi z Wiednia do Warszawy

EU44


EP07-1050 czyli ex lokomotywa EU-313 z pociągiem TLK "Bolko" na torze między Dąbrową Górniczą, a Gołonogiem.

EP07-1050


Pociąg Kolei śląskich 27WEb-007 z Dąbrową Górniczą w tle.

27WEb-007


Przenosimy się w okolicę elektrowni Łagisza. Spotkałem tam ogromną lokomotywę SM31. Na prawdę robi wrażenie i zdjęcia tego w żaden sposób nie oddają. Na drugim zdjęciu lokomotywa spalinowa PKP Cargo stoi w towarzystwie mojego starego znajomego 311D-17 należącego chyba jeszcze do niemieckiego przewoźnika DB Schenker.

SM31


SM31

...a oto 311D-17 w całej okazałości.

311D-17


Kolejna lokomotywa to ciężka ST44 z Elektrownią Łagisza w tle.

ST44-1205


...i na koniec nowoczesna modyfikacja lokomotywy manewrowej SM42 z wagonami służącymi do przewozu pyłów elektrownianych.

SM42-2151


Muszę też poinformować, że opisywany przeze mnie dworzec w Gołonogu, a raczej jego ruina w najbliższym czasie pewnie zniknie z kolejowej mapy Polski. W zeszłym tygodniu doszło w nim do pożaru. Nie wiem dokładnie jakie straty odnotuje właściciel (PKP) ale jednego mogę być pewien - znalazł się powód by dworca się pozbyć. Niestety w naszym kraju nie szanuje się zabytków lub szanuje tylko te, o których świat już wie. Historia zabytkowego dworca, perły kolei Iwanogorodzkiej dobiega końca. Muszę szybko pomierzyć bryłę dworca bo moje plany odtworzenia go w modelu nabierają nowego sensu i znaczenia dla kolejnych pokoleń miłośników kolei.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz